Testamentul Mărturisitorului Virgil Maxim

Scumpa mea fetiță, Tatiana.

Testamentul-lui-Virgil-Maxim-catre-fiica-sa-Tatiana-Marturisitorii-Ro-1Îți las în grijă cele câteva ”însemnări” din caietele și hârtiile pe care te rog să le încredințezi Domnului Ioan Pușcaș și Părintelui Liviu Brânzaș. Dacă Păr. L. Brânzași și Dr. I. Pușcaș consideră că e bine, R. Codrescu va superviza toate aceste texte și va face îndreptările (de va fi cazul) și adnotările de rigoare, dacă va binevoi să dea curs acestei rugăminți a mele.

Pentru ”Poemele isihaste”, aflațe în peretele de beton din Căminul  Nr. 1, de nefamiliști, de la Poarta Rafinăriei Brazi, (locul precis este indicat în schița alăturată). Dr. Pușcaș și Păr. L. Br. Precum și Dl. R. Codr. să ia legătura cu Dl. Ing. Mihai Martalog (Palatul Administrativ – Casa Albă – Etaj 3, camera 35, Ploiești) care va putea facilita scoaterea lor.

Dl. R. Codr. și Păr. L. Brânzaș să se ocupe de ”refacerea” și publicarea lor de vor voi.

Pentru volumul memorial ”Imn pentru cruea purtată”, care apare la Editura Gordian, rezultatul vânzării va rămâne în susținerea acestei Edituri, iar 10% din acest beneficiu, Bisericii ”Acoperământul Maicii Domnului” din cartierul nostru, respectiv predați Păr. C. Bădulescu.

Pentru cartea D-lui Trifan Traian, lucrul acesta privește pe Dna Maria Trifan, fiica dânsului, din Brașov.

Testamentul-lui-Virgil-Maxim-catre-fiica-sa-Tatiana-Marturisitorii-Ro-2Poate ai să te întrebi, dacă nu ți-am lăsat și ție ceva. Da, îți las grija sufletului tău spre curăție și mântuire. Nu ai altceva mai de preț pe lume. De aceea, așa cum te-a învățat și mama ta (și pe cât am putut să-ți arăt și eu prin viața mea) fii următoare acestei căi de sfințenie spre Împărăția lui Dumnezeu, cale care trece prin Biserică.

Nu uita să fii prezentă la Sf. Liturghie, să te spovedești și împărtășești. Cu o firmitură de timp istoric (viața noastră) putem câștiga Veșnicia, îndumnezeirea ființei noastre.

Pentru celelalte treburi și nevoi materiale, roagă-te lui Dumnezeu să te lumineze ce este mai bine să faci și cum să procedezi. Ai destule, fii atentă să nu faci din ele scop.

Eu plec. Sunt bucuros, că am lăsat o mărturie a lucrării lui Dumnezeu în viața neamului nostru și a lumii. Mă rog lui Dumnezeu să fim cu toții în lumina Lui cea pururea fiitoare.

Dar lucrul acesta nu stă numai în vrerea Lui ci și a noastră. El ne cheamă: ”Vino! Ți-am pregătit Calea!” Noi trebuie să răspundem: ”Vin Doamne! Ajută-mă!” Și să primim.

Nu va fi ușor. ”De la Ioan (Botezătorul) Împărăția Cerurilor se ia cu sârguință. Și cei ce se sârguiesc aceia câștigă” zice Mântuitorul. Și iarăși: ”În lume necazuri veți avea. Dar îndrăzniți, Eu am biruit lumea.”

Testamentul-lui-Virgil-Maxim-catre-fiica-sa-Tatiana-Marturisitorii-Ro-3S-ar putea să nu fii scutită de unele încercări. Dar și aurul trece prin foc pentru a se lămuri. Și abia atunci valoarea lui este confirmată.

Doresc să te căsătorești. Roagă-te lui Dumnezeu să-ți rânduiască un sot credincios și harnic. Să vă dea Dumnezeu copii și să-i creșteți în frica Lui, văzând mai întâi dragostea și înțelegerea dintre voi. Puneți mai presus de iubirea trupească iubirea sufletească, ajutându-vă unul pe altul să vă depășiți obișnuințele slăbiciunii. Înțelegeți că nimeni nu e desăvârșit și că dragostea se face lucrătoare în suportarea și răbdarea reciprocă. Aceasta e taina durabilității căsniciei.

Acum ne despărțim. Dar numai trupește și pentru scurt timp. Nădăjduiesc să ne revedem și să ne bucurăm cu Bucurie neîmpuținată, dăruită și promisă nouă, în trupul cel nou, transfigurat, de pe Tabor pe care-l vom avea în Ziua Învierii.

Maica Domnului care a avut-o în grijă pe mama ta (și pe mine în ”Pântecele chitului” în care m-a zămislit din nou, ca să mă nasc după 22 ani, ”înoit în Duhul mintii mele”) să-ți fie ocrotitoare și mângâietoare.

Mulțumește-te cu puțin. Nu te lăsa ispitită de ”modernism” și ”mondenism”. Aceasta e arma cu care Satan înșală mai ales pe femei. Fii harnică și poartă grijă de casa ta. Cât mai puține relații cu lumea. ”Să fii în lume dar să nu fii din lume” zice Ap. Pavel. Fiindcă foarte mulți trăiesc în neorânduială, fără cenzură morală, fără frică de Dumnezeu. Fie-ți milă de cei nevoiași și de cei bolnavi. Pe cât îți stă în putință mângâie necazul lor. Închină lui Dumnezeu orice jertfă pe care o faci și orice lucrare. Fără rugăciune nu întreprinde nimic. O Sfântă Cruce să te însemneze și un Doamne ajută-mi (ne) să fie începutul oricărei acțiuni. Iar ”Doamne mulțumescu-ți” să încheie orice lucrare a ta.

Nu lăsa copiilor atâta libertate încât să piardă ascultarea de părinți și teama de Dumnezeu. Satan a pregătit pentru mileniul trei o lege numită ”drepturile omului” prin care încearcă să scoată pe individ din comunitate și să-l îndrepte împotriva ei prin libertinaj moral.

Acum te las în seama lui Dumnezeu. Tuturor rudeniilor, prietenilor și cunoscuților spune-le că-i aștept la ”Ospățul Luminii nunții Fiului de Împărat”.

Te sărută tatăl tău după trup, încredințat de revederea noastră în Dumnezeu.

Virgil Maxim

Schita-locatie-volum-poezii-isihaste-Virgil-Maxim-catre-fiica-sa-Tatiana-Marturisitorii-Ro

Lasă un comentariu