Chipul Lui Hristos în Kamceatka

mitropolitul nestor - KamceatkaMitropolitul Nestor (1885-1962), misionar trimis în îndepărtata Peninsulă Kamceatka pentru a le aduce oamenilor de acolo dulceața Adevărului, și a vieții în Hristos, scria în jurnalul său:

O, acum când îmi amintesc, acum când îmi amintesc… Dragii mei kamațalezi… Cu toată sărăcia și nefericirea lor, erau suflete minunate, nevinovate. Erau adevărate icoane ale lui Dumnezeu, chiar dacă până atunci nu-L cunoscuseră.

Societatea lor era caracterizată de absența răutății, a mâniei, a vorbelor rușinoase. Poate că pare de necrezut, dar nu știau ce este furia, cearta, ura, nedreptatea. Nu i-am văzut niciodată certându-se. N-am întâlnit nici un om înfuriat. Ce înseamnă furtul și înșelăciunea nu știau. Erau creduli ca și copiii și curați la inimă.

Trăind aproape de ei, am simțit că iau ceva din curăția și nevinovăția lor, atât de viu zugrăvite în ochii lor expresivi. Cum să uit acea privire cerească, tristă, rugătoare și plină de nădejde pentru ajutor?

Sursa: Mitropolitul Nestor. Apostol în Kamceatka (1885-1962). Amintiri – Editura Egumenița (p. 88)

Lasă un răspuns

